Sep 30, 2009

Tips Utk Menghapuskan Teman On-Line

1. Jangan respon.
2. Jadi seorang yg menyakitkan hati sehingga dia hilang minat terhadap kita.
3. Buat-buat macam tak berminat sehingga dia bosan dan menjauhi diri.
4. Katakan anda memang tak berminat secara jujur dan diplomasi secepat yg mungkin.
5. Tunjukkan sesuatu yg spesifik pada dirinya yg tak sesuai dengan kita. Contohnya, "Saya tak keluar dengan org yg dah ada anak" , "Saya tak selesa berhubungan dengan duda" atau "Saya tak percaya pada hubungan jarak jauh!"
6. Beritahu perkara sebenar.
7. Let's just be friends.
8. Terima kasih atas mesej awak. But,I am not available at present. Hope you find your real mate soon.
9. Saya dah berkawan dengan ramai orang..jadi terima kasih sajalah.."
10. Saya betul-betul tak berminat, terima kasih.
11. Awak tak memenuhi citarasa saya.
12. Maaf..saya masih tak boleh lupakan kekasih lama saya. Jadi, saya tak bersedia utk memulakan hubungan baru.
13. Saya tak yakin awak boleh memenuhi semua kehendak saya.
14. Saya sebenarnya tak begitu berminat dengan hal2 cinta.. but it was nice to meet you.
15. Saya suka bertemu awak di Internet. Tapi saya rasa kita tak ada hubungan yg istimewa. Semoga awak bertemu dengan teman lain yg boleh awak menjalin hubungan.

Fasha sandha

Nama penuh: Nur Fasha Sandha Hassan

Kerjaya: Pelakon dan Model Iklan.

Asal: Pulau Pinang.

Keluarga: Anak kedua daripada empat beradik.

Drama: Natasha, Dengan Nama Cinta, Rumah Itu Duniaku dan Mentari Jingga.

Filem: Anak Mami Kembali, Bujang Senang, Black Maria, Nana Tanjung, Cicak Man, Cinta, Badai Pasti Berlalu, Anak Halal, Skrip 7707 dan Gong.

Iklan: Maxis, Petronas, Nokia, Darlie, Pantene, duta Maybelline dan terkini menjadi model iklan Garnier.

Anugerah: Pelakon TV Wanita Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2005 (ABPBH05), Pelakon TV Wanita Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2006 dan Pelakon Filem Wanita Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2006.

gambar fasha masa kecil

foto fasha sandha masa kecil

gambar fasha sandha seksi

Sep 29, 2009

Cara diet Rasulullah SAW

Ustaz Abdullah Mahmood mengungkapkan, Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya karena pandai menjaga makanannya sehari-hari. Insya Allah kalau anda ikut
diet Rasullullah ini, anda takkan menderita sakit perut ataupun keracunan makanan.

Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan dan bila habis hendaklah menjilat jari. Begitu juga ahli saintis telah menemukan bahwa enzyme banyak terkandung di celah jari jari, yaitu 10 kali ganda terdapat dalam air liur. (enzyme sejenis alat percerna makanan)

Petua untuk bahagia

Perunding motivasi dan keluarga, Datuk Dr Fadzilah Kamsah memberi 63 petua yang boleh dijadikan amalan pasangan suami isteri yang melayari rumah tangga.

1. Doa yang berterusan.

2. Patuh ajaran agama.

3.. Murah dengan pujian.

4. Murah dengan khidmat.

5. Murah dengan belaian kasih sayang.

6.. Murah dengan sentuhan.

7. Mencari kebaikan pasangan.

8. Cari masa berkomunikasi, berbual atau bergurau senda.

9. Cari kebaikan dan pembaikan diri daripada setiap pertengkaran.

10. Menghormati had, sempadan atau hal peribadi pasangan.

11. Menilai diri daripada perspektif pasangan.

12. Berfikiran terbuka - boleh tegur menegur.

Kaspersky Anti-Virus Personal 2010 9.0.0.684

http://img217.imageshack.us/img217/588/1ad2cd2fa6516181f21bbc9.jpg

Kaspersky Anti-Virus Personal 2010 9.0.0.684 | 60 Mb

The Kaspersky Anti-Virus 2010 application was designed to be the backbone of your PC's security system, offering protection from a range of IT threats.
Kaspersky Anti-Virus 2010 provides the basic tools needed to protect your PC.
Here are some key features of "Kaspersky Antivirus Personal":

· Detects viruses based on the packers used to compress code
· Global threat monitoring (Kaspersky Security Network)

Advanced Protection & Recovery

· The program can be installed on infected computers
· Self-protection from being disabled or stopped
· Restores correct system settings after removing malicious software
· Tools for creating a rescue disk
· Data & Identity Theft Protection
· Disables links to fake (phishing) websites
· Blocks all types of keyloggers

download link:

Sep 28, 2009

Jennifer Aniston is a Goree Girl for 1940's prison flick

Jennifer Aniston is to star in debut director Michael Sucsy's GOREE GIRLS, a new film about the eight women who formed one of the first all-girl Country and Western acts in the USA. The act, formed in a Texas prison in the 1940's, became a public favorite and were eventually pardoned.

jennifer_aniston.jpgSucsy is currently putting pen to paper to do a rewrite on a John Lee Hancock draft of the film's screenplay, which was originally written by Margaret Nagle, which was based on a 2003 Texas Monthly article by Skip Hollandsworth.

Jennifer Aniston snapped on the set of Bounty Hunter


jen-aniston-bounty-hunter.jpgJennifer Aniston is currently filming a new romantic comedy called BOUNTY HUNTER, which also stars male totty Gerard Butler. The flick is due in theaters next year, but here's Jen on the set looking mighty, mighty fine. More at Movie Hotties.

Funny photos















Jennifer Aniston stars in hot, glam Elle photoshoot


jennifer-aniston-elle-magaz.jpgJennifer Aniston graces the cover and inside feature in the latest issue of Elle magazine in the US. The actress is looking hot as ever in the glam shoot for the mag, which is on sale now. Aniston is currently shooting new film BOUNTY HUNTER in the US with Scot Gerard Butler.

Sep 27, 2009

Ilmu memagar diri dan rumah

Ilmu memagar diri dan rumah dari ancaman syihir dan pencuri yang diamalkan dari sejak dahulu oleh para ambiya. Ilmu ini tidak memerlukan modal tetapi hanya memerlukan sedikit ketabahan dan kekusyukan.

Waktunya..

Waktu selepas solat maghrib, se-eloknya pada hari selasa bagi memagar diri dan hari jumaat bagi memagar rumah.

Caranya.

1)Duduk bertimpuh seperti tahiyat awal dan mengadap ke kiblat.

2)Niat dalam hati untuk memagar diri dari segala ancaman syihir kerana Allah Taala.(jangan campurkan niat memagar diri dan rumah sekali gus, buat berasingan).

3)Pejam mata dan tarik nafas dan tahan. Semasa menahan nafas itu baca ayat kursi dengan betul, seboleh bolehnya dengan satu nafas sahaja. Dan semasa membaca ayat kursi itu juga, cuba bayangkan bahawa dihadapan kita ada satu tembuk yg amat kebal. Sesudah selesai membaca ayat kursi hembuskan kembali nafas dengan perlahan-lahan.

4)Ulangi perbuatan yang ke (3) tetapi untuk kali kedua bayangkan pula bahawa tembuk itu berada dibelakang pula, seterusnya ulangi lagi untuk tembuk sebelah kanan, kiri, atas dan bawah. Bermakna perlakuan ini terpaksa dilakukan sebanyak 6 kali sehingga kita berada dalam satu tembuk empat persegi yang sempurna.

5)Untuk permulaan amalkan amalan ini sebulan sekali tetapi kalau untuk yg afdalnya amalkan seminggu sekali. Amalan ini hanya memerlukan lebih kurang 5 minit sahaja seminggu, janganlah kita berkira sangat tentang masa demi untuk keselematan kita semua. Jadikannya amalan dan yg lainnya berserah saja pada Allah Yang Esa. Untuk memagar rumah pula caranya adalah sama tetapi niatkan memagar rumah dari segala ancaman dari pencuri, dan semasa membaca ayat kursi, bayangkan pula tembuk itu berada dihadapan rumah kita dan di ikuti langkah seterusnya untuk kelilingnya pula. Tetapi perlu diingat bagi ilmu memagar rumah dari ancaman pencuri ada syaratnya pula. Dari pengalaman yg lepas, orang yg mengamal kan ilmu memagar rumah ini, ada terjadi pencuri yg memasuki rumahnya tidak jumpa jalan keluar. Jika ini terjadi maka disyaratkan tuan punya rumah tidak bolih sama sekali memukul pencuri itu. Cukup dengan mengambil kembali barang yg telah diambil, serta nasihatkan dengan baik dan tunjukkan dia jalan keluar.

Bagi ibubapa pula ilmu memagar diri ini bolih dilakukan untuk anak-anak yg masih kecil, cuma semasa kita melakukan niat kan sahaja untuk mereka. Ilmu ini jika diamalkan dengan sempurna, hasilnya adalah menakjubkan(dengan keizinan allah).
Memagar Rumah Dari Pencuri

Satu cara lagi yang dilakukan oleh ramai orang ialah dengan cara membaca ayat kursi sekeliling dalam rumah. Dimulakan dengan hujung pintu hadapan rumah mengikut arah jam. Bahu sebelah kiri berada didinding rumah. Baca ayat kursi berulang kali keliling setiap bilik dalam rumah kecuali tandas. Tamat di hujung pintu utama rumah yang sebelah satu lagi. Jangan cover seluruh pintu utama. Petua ini adalah untuk memagar rumah dari dimasuki pencuri, kebiasaannya pencuri akan payah untuk mencari jalan masuk lain kecuali pintu utama. So pintu utama sahaja kita perlu perhatikan. Kita tak cover sehingga hujung pintu takut2 pencuri yang masuk tak jumpa jalan keluar pulak.

Wallahualam...

Tudung artis Malaysia

Tudung artis Malaysia @ isuhangat.blogspot.com Tudung Wardina

Tudung artis Malaysia @ isuhangat.blogspot.comTudung Yuna

Tudung artis Malaysia @ isuhangat.blogspot.comTudung ala tuala basah

Tudung artis Malaysia @ isuhangat.blogspot.com Tudung chef

Tudung artis Malaysia @ isuhangat.blogspot.com Tudung pra-insaf

Tudung artis Malaysia @ isuhangat.blogspot.com Tudung Saji

Tudung artis Malaysia @ isuhangat.blogspot.com Huh! Bertudung tapi berkemban.

Naruto Shippuden Episode 127


visit here:

Seluar dalam yang comel

seluar dalam @ isu hangat

seluar dalam @ isu hangat

seluar dalam @ isu hangat

Sep 25, 2009

Dia ni la punca H1N1



Dia ni la punca segala malapetaka H1N1 hari ni

Topeng H1N1

Isu H1N1 kurang diperkatakan sekarang mungkin kerana kurangnya kematian akibat virus H1N1 akhir-akhir ini. Rasanya sejak hari pertama Ramadhan. Adakah berpuasa dapat menghalang virus H1N1 atau virus H1N1 ini berpuasa hehe?

Namun di dunia antarabangsa virus ini masih aktif lagi. Jadi jangan lupa memakai topeng kerana jerat tidak pernah melupakan mangsa.

Nak lagi macho boleh pakai topeng macam ni..



Gambar topeng H1N1 lucu dari blog TODAY's JOKE

Danga Island



Danga Island salah satu projek Danga Bay di JB dikatakan salah satu projek menjual tanah rakyat Johor kepada rakyat Singapura. Danga Island ni berkonsepkan rumah dalam bandar, bandar dalam pulau pertama di Malaysia di atas tapak seluas 152 ekar bernilai RM850 juta.

Sebab harga dia memang mahal gila - dari RM4 juta hingga RM11 juta. Tak mampu orang JB nak beli. Kalau nak beli pun banyak lagi projek perumahan lain di JB boleh dipilih. Kalau beli rumah kat Bandar Putra, Kulai mahu dapat 20-30 biji. Rakyat Johor memanglah tidak mampu dan kena akur terpaksa jual tanah kepada rakyat Singapura.

Tapi apa nak dihairankan projek mega Danga Bay tang perumahan tu memang sebenarnya di open kepada rakyat negara luar kerana mereka mempromosikan program "Malaysia My Second Home" oleh kerajaan Malaysia yang membenarkan foreigner tinggal lebih lama di Malaysia sehingga 10 tahun dengan Pas pelawat sosial.

Pemohon yang layak boleh membawa isteri,anak,pasangan, ibu bapa tinggal di Malaysia. Tujuan utama program ini mestilah dari sektor pelancongan yang memberi masyuk kepada Malaysia.

Sep 24, 2009

Lembu sudah pandai

Lembu sudah pandai membaca ek?



Manakala manusia pula sudah tidak pandai membaca...

Mee segera rasa bontot



Khas untuk pasaran Jakarta jer, kalau masuk Malaysia sure tak laku punya...

Sep 23, 2009

Dubai Dreams

Dubai Construction
Check out these projects planned for the oil rich city in the United Arab Emirates























Related Posts with Thumbnails