Dec 26, 2010

Piala Suzuki AFF: Malaysia kalahkan Indonesia 3-0

Malaysia sudah hampir untuk menggenggam Piala Suzuki AFF apabila menang bergaya ke atas Indonesia pada final pertama di Stadium Nasional Bukit Jalil sebentar tadi. Gol Malaysia di peroleh menerusi Safee Sali pada minit ke 60 dan 72, manakala Asaari Shamsudin pada minit ke 67.Final kedua akan berlangsung di Stadium Gelora Bung Karno,Indonesia.


Gambar Red Carpet Anugerah Skrin 2010





Dec 25, 2010

Keputusan Anugerah Skrin 2010


Anugerah Skrin 2010 telah melabuhkan tirainya mlm semalam.Majlis berjalan dengan lancar dan host nya Awal Ashaari dan Vanida Imran berjaya menghidupkan suasana pada malam tersebut.Tahniah diucapkan kepada semua pemenang.Berikut adalah keputusan penuh Anugerah Skrin 2010..

Anugerah Yasmin Ahmad: Shahiezy Sam

Filem Terbaik
Muallaf

Pelakon Lelaki Terbaik Filem
Bront Palarae – Belukar

Pelakon Wanita Terbaik Filem
Sharifah Amani – Muallaf

Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Filem
Aaron Aziz – Evolusi KL Drift 2

Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Filem
Fazura – Pisau Cukur

Pengarah Terbaik Filem
Allahyarham Yasmin Ahmad Abdullah – Muallaf

Lakon Layar Terbaik
Shamsul Yusof – Evolusi KL Drift 2

Drama Terbaik
Antara Garisan

Pelakon Lelaki Terbaik Drama
Fauzi Nawawi – Sebelum Akhirat

Pelakon Wanita Terbaik Drama
Nor Khiriah – Antara Garisan

Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Drama
Isma Yusoof – Antara Garisan

Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Drama
Fadzillah Mansor – Sebelum Akhirat

Pengarah Terbaik Drama
Murali Abdullah – Sebelum Akhirat

Lakon TV Terbaik
Antara Garisan – Shahrul Ezad Mohameddin

Drama Rantaian Terbaik
Nur Kasih

Drama Komedi Terbaik
TV3 Simpang Tiga

Videografi Terbaik
Datang Bulan

Rancangan Dokumentari / Majalah Terbaik
(Astro Prima) Epik Suatu Ketika (Laskar Senoi)

Rancangan Bual Bicara Terbaik
Rancangan Bual Bicara Terbaik – Isu Khas GAZA Palestin Kami Bersamamu

Rancangan Hiburan Terbaik
Anugerah Bintang Popular

Rancangan Muzikal Terbaik
Anugerah Juara Lagu ke-24

Rancangan Realiti Terbaik
8TV Showdown 2010 Episod 10

Rancangan Laporan Khas / Berita Terbaik
Aduan Rakyat Berbumbung Langit (TV3)




Dec 15, 2010

Kemunculan Planet X/Nibiru,,,Planet ke-12 ???


Kebelakangan ini isu kemunculan Planet X/Nibiru telah hangat di perkatakan semula.Berikut serba sedikit informasi untuk di kongsi bersama dan kaitan nya dengan bumi pada 2012.Pada zaman Mesopotamia dan pada era kegemilangan kota babylon yang diperintah oleh raja Nebuchadnezza terdapat satu dongeng tentang planet yang ke12 (termasuk matahari dan bulan) didalam sistem solar kita yang sekarang dkenali sebagai Planet X.

Planet X ini dikenali sebagai Nibiru atau Tiamat dipercayai mempunyai dua orbit tidak seperti planet yang lain yang mempunyai satu orbit sahaja.

Dikatakan didalam skrip (batu bersurat) Cuneiform setiap 3600 tahun, Nibiru akan menghampiri ruang orbit diantara bumi dan bulan. Pada pertengahan tahun 2003 telah terdapat khabar angin Nibiru telah melalui sistem solar dan menghampiri bumi. Jika berlaku, planet Bumi akan berhenti mengorbit selama 3hari. Catatan ini juga terdapat didalam lagenda Hopi dan epik kaum Maya. Namun sekarang ia tinggal tanda tanya kerana kita sudahpun mencapai tahun 2006.

Planet Nibiru dipercayai mempunyai ukuran 4x lebih besar dan 23x lebih padat dari planet Bumi. Muka buminya yang tandus, letusan gunung berapi, gempa bumi dan bencana alam lain, boleh memudaratkan hidupan-hidupan yang menghampirinya. Ini kerana Nibiru dipercayai berkuasa magnetik yang boleh menganggu kestabilan geografi bumi.

Banyak kajian mengenai planet ini dilakukan. Namun kewujudannya masih menjadi misteri. Ia sukar dikesan walaupun melalui alat teropong planet, kerana kedudukannya yang berada jauh dari Pluto. Malahan pusingan orbitnya yang berlawanan menyukarkan lagi ia dikesan. Pada pendapat para pengkaji planet Nibiru jika ia memasuki orbit kita. Kemungkinan planet Bumi bertembung dengan Nibiru adalah besar. Malahan pada tamadun tersebut juga Nibiru juga dipanggil Tiamat. Adakah ia satu sebutan bagi kiamat?


Dec 7, 2010

ImTOO iPod Software Pack


Size 79.30MB

The best software combo for your iPod, ImTOO Software Pack packs a punch with these 3 iPod-savvy products: iPod Computer Transfer, DVD to iPod Converterand iPod Movie Converter. Convert and copy files for your iPod/iPhone and rip files from your iPod/iPhone.

ImTOO iPod Software Pack can help you convert your favorite DVD movies and almost all popular video/audio formats (such as AVI, MPEG, WMV, DivX, FLV, MKV, AVCHD, H.264, MOV, RM, WMA, WAV, APE, OGG, and CDA) to iPod supported formats (MP4, MP3, M4A), and then transfer them to youriPod/iPhone.

Manage your iPod and computer files, even load several iPods simultaneouslywithout causing file or iPod-conflict. Rip DVD movies and convert them to video files compatible to play on your iPod. Transfer files from your iPod back to your computer! ImTOO iPod Software Pack is the best choice when you want to do more with your iPod!


ImTOO iPad Video Converter

Size: 28.6MB

  • Best iPad Video Converter to convert HD video formats to iPad 720p H.264 HD video format
  • Decode most video formats including AVI, MPEG, WMV, DivX, MP4, MOV, RM, RMVB, ASF and 3GP, then convert them to iPad H.264 & MPEG4 & MOV video formats
  • Convert audio formats including WMA, RA, AC3, OGG, APE, MP2 and CDA to iPad music files
  • Extract audio from videos and convert them to iPad audio formats
download

ImTOO iPhone Video Converter

Size: 28.6MB

  • ImTOO iPhone Video Converter is specially designed for iPhone (iPhone 4/3GS/3G) fans which can convert video files such as AVI, MPEG, WMV, DivX, MP4, MOV, RM, RMVB, ASF and 3GP to iPhone movies and iPhone MP4/MPEG-4, and is particularly suited to convert the latest video formats, e.g. MKV, H.264, AVCHD.
  • As an iPhone music converter, it can convert to iPhone music MP3, WAV, and AAC from popular music files likeMP3, MP2, WMA, RA, AC3, OGG, APE and CDA, as well as extract audios from movies or music videos and convert to iPhone music MP3, WAV, and AAC.
  • ImTOO iPhone Video Converter supports TV output with 480p and wide screen.

ImTOO PSP Video Converter

Size: 28.6MB

  • Convert movies, videos and music for all generations and versions of PSP or PS3.
  • Convert video formats (incl. AVI, MPEG, WMV, MP4, DivX, MOV, AVCHD, MKV, FLV, 3GP, VOB, GIF, RM, ASF) to PSP video formats (MP4 & MPEG-4 H.264/AVC) in Full-HD 1080p
  • Convert audio formats (incl. WMA, WAV, M4A, AAC, AC3, OGG, CUE, APE, CDA) to PSP audio (MP3)
  • High speed simultaneous multi-file conversion with exceptional output quality

Oct 8, 2010

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu



Lirik : Dadali - Disaat Aku Mencintaimu lirik.

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti,, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta....

Oct 3, 2010

Model Baru Proton Waja mirip Lancer,??


Adakah ini model pengganti waja,,?. Jika di lihat banyak persamaannya dengan model Mitsubishi Lancer. Rekabentuknya yg menarik di harapkan dpt menarik minat pembeli nya,,,,Tahniah di ucapkan kepada Proton di atas pengeluaran model terbaru ini....





Sep 9, 2010

salam aidilfitri

Salam
Aidilfitri '09
Salam dihulur maaf ku
pohon buat semua rakan2..

Disini, ku ingin mengucapkan
Selamat Hari Raya dan juga
ingin meminta maaf sekiranya ada:

TERkasar bahasa,

TERsilap bicara,
TERmarah yang tak kena,
TERtanya tak tentu hala,
TERsasul yang tak sengaja,
TERpukul kat mana-mana,
TERpekik di telinga,
TERhantuk di kepala,
TERpinjam harta benda,
TERmoody tak semena-semena,
TERumpat bila-bila,
TERusik yg sengaja,
dan segala macam 'TER' lagi
Maaf Zahir & Batin! ^_^

WaLAu LaNgkAH TaK BeRTeMu,
TaNgaN TaK BeRJaBaT,
UcaP TaK TeRDeNgaR,
MaTA TaK BeRTeNTaNG...
MoHoN MaAF sEGaLa KekHiLaFaN =
KeRaNA aDa TiKaNyA
MaTa SiLaP MeMaNdANg,
TeLiNGa SaLaH MeNdeNgaR,
LiDaH TeRLaNjuR BeRkATa-KatA & HaTI
TeRsaLaH MeNDuGa.
SALAM AIDILFITRI MINAL AIDIL WALFAIZIN..


Kata Al-Ghazali :
yang jauh itu WAKTU,
yang dekat itu MATI,
yang besar itu NAFSU,
yang berat itu AMANAH,
yang mudah itu BERBUAT DOSA,
yang panjang itu AMAL,SOLEH
yang indah itu SALING MEMAAFKAN”
Salam aidilfitri maaf zahir dan batin”.


Get the Selamat Hari Raya code at Myspace Graphics



Get the Selamat Hari Raya code at Myspace Graphics


Get the Selamat Hari Raya code at Myspace Graphics


Get the Selamat Hari Raya code at Myspace Graphics


Get the Selamat Hari Raya code at Myspace Graphics


Get the Selamat Hari Raya code at Myspace Graphics










pantun ler!!

anak pak abu tu naik tractor ler bukan naik lori
sebab boleh tengok makwe dia angkat baja
selamat hari raya aidilfitri
saya ucapkan pada yg puasa jerr

amelia tu tak pandai dayung sampan
gi kedai beli gula melaka
bulan syawal jer ker boleh bermaafan
bulan yg lain tak leh ker

anak pak mail sampai klinik gigi awal-awal
sebab dia gi kerja naik kereta
syawal tu... tetap ler syawal
tapi maner bole lupa semua sengketa

aper ker jadah mencari pelangi
ooo... anak pak sahak tu namer dia asfan
kalo kesilapan tak diulangi
camner kita nak bermaafan

anak pak jusuh masa tu tengah melantak ketupat
masa pengsan tu..dia pun tercekik gigi
jap tadi nangis... pas tu start mengumpat
raya tahun depan... mintak ler maaf lagi

bukan ker mak senah sendiri yg tembak gagak
dia tembak ngan boyfriendnyer
maaf tu..maaf ler jugak
duit raya?... sudahhhhh!!! taaaakk der makner
nyerrrr!!

anak sedara mak kiah jual cendol
kelessss... anak mak kiah ader kuasa sakti
aper kelas makan dodol
lebih baik makan spagetthi

anak mak esah tu namanyer siti
sebab gemuk... namer glamour dia fetty
pandu kereta berhati-hati
nanti boleh nengorat cetty

anak mak leha tu kerjanyer buat jalan
menantu dia pulak jual sekaya
kalo dah silap tengok bulan
camner ler plaks nak beraya

anak mak itam si fitri tu main polis sentri
menantunyer si fatin tu main plak buai
selamat hari raya aidilfitri
maaf zahir sahaja... .batin tu... .issshhh... tak
sesuwaiiii!!

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Gemersik takbir memuji Ilahi,
Bermula Syawal, Berlalu Ramadhan,
Sembah salam tulus di hati,
Mohon maaf sempena lebaran..

Selamat Hari Raya Aidilfitri..
Maaf Zahir dan Batin..

Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh

Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.

Sep 6, 2010

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh

Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.

Sep 5, 2010

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam

Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

Aug 31, 2010

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu

Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.

Aug 28, 2010

Aug 24, 2010

Rabbani - Intifada


The KMPlayer 2.9.4.1435 (DXVA + CUDA + SVP) Multilanguage

The KMPlayer 2.9.4.1435 (DXVA + CUDA + SVP) Multilanguage (Silent Installation)
The KMPlayer 2.9.4.1435 (DXVA + CUDA + SVP) Multilanguage (Silent Installation) | 42 MB

KMPlayer is a versatile player who can play almost any media formats, such as: VCD, DVD, AVI, MKV, Ogg Theora, OGM, 3GP, MPEG-1/2/4, WMV, RealMedia, QuickTime and others. The program also understands the subtitles on DVD discs and can record audio, video or images of any part of the playing piece.

The player can work with internal and external filters and plug-in that enables you to control audio and video files playable settings. KMPlayer includes almost all the major codecs to play media.

In this assembly there 5 profiles for playing HD:
(SOFT) CoreAVC Codec (H.264/AVC with CUDA)
(DXVA) MPC-HC Codec (H.264/AVC, VC-1)
(DXVA) ArcSoft Codec (H.264/AVC, MPEG2)
(DXVA) CyberLink Codec (H.264/AVC, MPEG2)
(DXVA) Nero Codec (H.264/AVC, MPEG2, VC-1)

New build combines all the advantages the previous two: The KMPlayer 2.9.4.1435 with DXVA and The KMPlayer 2.9.4.1435 with CUDA.

Note:- Before installing, remove previous versions of assemblies!

Checksums (MD5):
File: 7D76D5489D10D1A736D3F2526482851A
Archive: 92A95B75CF95E5DFC2E738A701254D7F


download link:
http://hotfile.com/dl/63888932/5cd07f0/TKMP2941dcs.rar.html
Related Posts with Thumbnails