Oct 25, 2009

naruto shippuuden episode 132




visit here:
http://www.narutocentral.com/?p=media/anime_episodes

Naruto Manga Chapter #468


visit her"

Ayat-Ayat Mengurat



Di zaman datuk atau ayahanda kita dahulu, cara mengurat dan ayat-ayat mengurat yang digunakan mereka berbeza dengan teknik dan taktik yang digunapakai generasi sekarang. Mungkin orang-orang lama lebih romantis, mereka menggunakan pembayang, merujuk kepada bintang, bulan dan matahari.

“Bibirmu merah bak delima merekah, hidungmu mancung bak seludang...” dan andai ayat yang sama digunakan oleh lelaki zaman ini, wanita akan terpegun terperanjat kerana anda terlalu jiwang dan mungkin mereka tidak faham akan perkataan delima dan seludang. “Kau cantik bak bulan purnama,” sudah tidak boleh main di zaman ini.

Perbezaan budaya juga menjadikan ayat-ayat mengurat orang di Barat tidak boleh diaplikasikan oleh orang-orang Timur. Orang Timur harus lebih bersopan apabila mendekati wanita dan tidak menggunakan ayat-ayat berunsur seks. Contohnya, ayat seperti, “Want to see my hard drive? I promise it isn’t 3.5inches and it ain’t floppy” akan mengundang pelempang yang mungkin mencacatkan muka.

Jadi, ayat mengurat bagaimana yang disenangi wanita millennium baru? Adakah mereka gemarkan yang berlapik, yang romantis atau yang berterus terang? Oleh kerana manusia sifatnya berjenis-jenis, tidak ada satu cara yang berkesan untuk semua.

Jadi kali ini, sy ingin mencadangkan ayat-ayat mengurat yang mungkin efektif kepada wanita zaman ini yang bukan sahaja lebih berpengetahuan dan lebih komplikated malahan lebih berani berbanding generasi yang terdahulu.

Ayat Mengurat Berlapik
Lelaki yang menggunakan ayat berlapik ini terdiri daripada golongan pemalu, penakut dan lelaki yang tidak sanggup menahan penolakan. Lapikan ayat-ayat ini bertindak sebagai pintu kecemasan jika terjadinya sesuatu di luar jangkaan seperti “Saya bukannya tuju kan ayat itu pada dia” atau “Saya bercakap secara am saja”.

Contoh pertama ialah “Saya suka wanita ayu, lembut dan berbudi pekerti tinggi”. Jika lelaki menggunakan ayat ini di depan wanita yang digemarinya, dia berpeluang untuk mengukur tahap minat wanita itu terhadapnya. Jika dia merasakan ada ruang dan peluang, mungkin ayat itu boleh disambung “…macam you”.

“Saya sedang mencari calon buah hati dan jika berminat bolehlah mohon”. Call to action atau panggilan untuk bertindak itu terletak kepada wanita yang menerima ayat itu. Jika tiada apa yang berlaku, tiada siapa yang malu dan jika hadirnya percikan asmara, wanita itu tidak bertepuk sebelah tangan.

“Saya tak pandai mengurat, taklah sehensem mana, siapalah yang sudi”. Walaupun ayat ini kedengaran pathetic, menjatuhkan diri sendiri, kekuatan sifat simpati jangan diperkotakkatikkan. Ada wanita yang akan terdorong untuk terpikat dengan ayat jenis ini.

Ayat Mengurat Romantis
Bukan mudah untuk memilih ayat romantis apatah lagi menggunakannya untuk memikat wanita di zaman ini. Ianya tidak boleh kedengaran terlalu jiwang, tidak ikhlas atau dipenuhi dengan pujian yang keterlaluan. Mencari keseimbangan di antara tahap jiwang dan keikhlasan itu penting.

“I baru faham erti cantik apabila melihat wajah you”, ayat ini walaupun kedengaran ringkas tetapi efektif kerana kecantikan ialah kebanggaan seseorang wanita. Dan untuk digelar seorang yang cantik, wanita mudah cair.

“Bertemu dirimu umpama mimpi indah yang mengasyikkan”. Bukan mudah untuk sang pria melafazkan ayat ini tatkala mengurat. Mungkin boleh digunakan di dalam emel atau chat, untuk mendapatkan kesan yang maksima.

“Seribu mawar tidak dapat menenggelamkan kecantikan sekuntum mawar idaman hatiku”. Kreativiti diperlukan apabila menggunakan objek dalam membantu membuat suasana menjadi lebih romantis.

Dan di zaman ini, sy yakin tidak ramai lelaki yang berani untuk menjadi romantik ketika mengurat.


Ayat Mengurat Terus Terang
“Agak-agaknya bila kita boleh couple”. Ayat ini dipopularkan oleh Nabil, Si Raja Lawak dan sy yakin ianya boleh membuatkan lelaki itu diingati oleh wanita yang ingin dipikatnya. Paling kurang pun boleh menyebabkan wanita itu tersenyum.

“Saya tengok awak ni sesuai sangat untuk jadi teman saya. Saya berbesar hati kalau awak setuju”. Tidak ramai lelaki yang berani untuk menggunakan pendekatan ini atau boleh digelar taktik kamikaze. Tetapi, kelebihan menggunakan taktik terus terang ini ialah mengurangkan masa anda syok sendiri kerana jawapan yang anda akan dapat terus menunjukkan tahap minat wanita yang ingin dipikat atau sebaliknya.

“I tahu I bukan lelaki idaman you, tetapi you wanita idaman hati I”. Ayat ini kedengaran kelakar tetapi percayalah ianya akan tersangkut di hati wanita. Lebih direct, lebih power.

Risiko menggunakan ayat jenis terus terang ini ialah anda mempunyai peluang untuk ditolak secara direct juga. Jika anda jenis lelaki muka tebal, punya tahap sense of humor atau lawak yang tinggi dan jenis tak ambil pot, silakan.

sy menjemput pelayar sy untuk mencadangkan ayat-ayat mengurat yang telah digunakan secara berjaya di ruangan komen. Selamat mengurat!

Oct 23, 2009

Naruto Shippuden Episode 131


visit here:

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising (2009/RUS)

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising (2009/RUS)

Year: 2009
Genre: Action (Tactical / Shooter) / 3D / 1st Person / 3rd Person
Developer: Codemasters Studios
Publisher: Codemasters

System requirements:
> Operating system: Windows ® XP SP3 / Windows Vista SP2
> Processor: Quad Core CPU
> RAM: 2 GB
> Hard drive space: 8 GB
> Sound device: compatible with DirectX
> Video card: support Shader 3.0 (GeForce 8800 GT / 512 MB VRAM or higher), DirectX 9.0c

Publication Type: license
Language: Russian, Czech
Tabletka: Not required (emulation image)

Description: Continuation of the legendary "war simulator", which several years, there was no information. But it turns out that two years of playing in a state of "pre-production and is currently being actively developed. Information, however, no no - only the developers promise that awaits us all what was famous for a series of early improved and updated. We'll wait, of course.

Game features:
- Unsurpassed realism of modern warfare
- Full freedom of combat operations
- 220 kilometers of forests, fields and hills
- Dozens of armored vehicles - from jeep to tanks
- Various modes of multiplayer gaming, including co-flow

Installation (WiN7):
1. Mount image in DT.
2. Set in a convenient place for you.
3. Run through emulation. (Works on Win 7)
4. Mount in DT and OFPDR.mds vospolzovvatsya latest YASU
5. Play.

download link:

Tips Melentur Wanita

Wanita mempunyai perangai unik di dalam perhubungan iaitu gemar merajuk dan ‘membuat perangai’. Sikap ini bukan sahaja melanda wanita di usia lingkungan 20-an yang boleh disifatkan sebagai kurang matang, tetapi juga hadir di kalangan wanita yang berusia 30 dan ke atas.

Mengupas sebab-sebab wanita ‘membuat perangai’:

1. Wanita merasakan apabila merajuk, mereka comel
2. Wanita merasakan apabila membuat perangai mereka akan mendapat perhatian yang lebih daripada lelaki
3. Wanita merasakan apabila lelaki tahu mereka tidak puas hati, mereka menang dan lelaki akan mengalah kepada tuntutan dan ugutan mereka.

Tetapi kebanyakan wanita yang melakukan sikap keanak-anakkan ini tidak perasan bahawa dengan berperangai begitu akan menimbulkan reaksi dan emosi yang negatif di pihak lelaki. Kaum lelaki adalah insan yang ringkas. Mereka lebih sukakan sesuatu yang terus terang, straightforward. Berteka-teki untuk meneka mengapa wajah isteriku tiba-tiba mencuka atau memikirkan apakah salah mereka akan menambahkan tekanan yang tidak memperbaiki perhubungan.

1. Lelaki akan berasa serba salah dan sering tidak begitu tahu apa yang perlu dilakukan untuk memperbaiki keadaan.
2. Lelaki akan mencari jalan untuk tidak berkata benar hanya untuk escape daripada mengalami episod ‘buat perangai’.
3. Lelaki akan bosan dengan sikap anda dan lama-lama akan bosan dengan perhubungan yang sering mengundang duka berbanding ceria.

Episod merajuk dan buat perangai ini tidak akan muncul di awal-awal perhubungan. Hanya selepas pasangan mengakui perasaan cinta masing-masing dan sudah tidak ada ragu-ragu bahawa lelaki itu dia punya, wanita akan mula ‘menduga’ dengan merajuk dan menuntut perhatian menggunakan cara merajuk dan membuat perangai.


Sebagai contoh, teman lelaki terlupa telefon kerana sedang bermesyuarat. Oleh kerana tidak sabar, teman wanita mendail telefon bimbit berkali-kali dan tiada jawapan. Apabila teman lelaki menjelaskan kedudukannya yang berada di dalam bilik mesyuarat, teman wanitanya tidak akan menerima secara terus tetapi akan menyukarkan lelaki tersebut dengan soalan-soalan yang berbentuk tuduhan yang akan berakhir dengan teman wanita merajuk tak tentu pasal.

Bagi mereka yang sudah berumahtangga, isteri sering cenderung untuk curiga apabila suami keluar berjumpa rakan-rakan. Maka SMS pun bertalu-talu dihantar bertanyakan bila suami nak balik walaupun dia baru sahaja keluar 10 minit. Apabila 15 minit tak balik, telefon pula dengan alasan anak menangis, kepala pening dan sebagainya untuk membuatkan suami balik cepat.

Ini hanyalah dua contoh tetapi sy pasti mengena ramai pelayar di luar sana. Sikap mengada-ngada wanita dalam perhubungan ini jika keterlaluan akan membahayakan perhubungan.

Untuk mengikis sikap ini daripada terus bermaharajalela dalam perhubungan, orang lelaki atau suami perlu tegas membimbing isteri. sy tidak mengatakan bahawa lelaki atau suami tidak boleh memanjakan isteri atau kaum wanita langsung tidak boleh buat perangai dalam perhubungan, tetapi biarlah munasabah dan jangan kerap berlaku.

Para lelaki harus tegas dalam perkara ini. Memanglah sayang teman wanita dan isteri tetapi jangan sampai isteri yang menjadi nakhoda dalam kapal rumahtangga. Apabila merajuk itu tidak kena pada tempatnya, jangan dilayani. Sikap manusia terbentuk kerana kebiasaan atau conditioning. Apabila merajuk dan dilayan (positif), orang yang merajuk akan melakukannya lagi kerana reward yang diterimanya berpihak kepada apa yang dia mahu.

Apabila kerap tidak dilayan tatkala merajuk kerana perkara-perkara remeh, sikap itu akan cuba diubah kerana dia tidak mendapat reward yang dikehendakinya. Jadi untuk menyelesaikan masalah ini, jangan dilayan apabila teman wanita atau isteri merajuk atau buat perangai kerana perkara yang tidak munasabah.

Kuatkan diri untuk buat muka 10 sen apabila teman wanita atau isteri mula berleter dan membuat perangai dengan lebih teruk lagi. Percayalah keadaan akan menjadi lebih baik apabila isteri sudah faham apa yang ingin anda sampaikan.

Namun begitu, jangan melakukan teknik ini tanpa menerangkan terlebih dahulu kepada teman wanita dan isteri. Jelaskan kepada dia kenapa anda tidak melayan apabila dia buat perangai. Dan amat penting sekali untuk anda memastikan bahawa anda tidak melayan dia apabila dia merajuk tak tentu hala. Satu perkara lagi yang perlu diingat ialah, apabila merajuknya bertempat, jangan lupa pujuk.

Bagi kaum wanita pula, merajuk sesekali itu mungkin comel tetapi kalau kerap sekali, memualkan. Put yourself in his shoes dan jadilah orang yang perlu memujuk selalu, tidak menyeronokkan langsung bukan? Perhubungan yang sihat ialah apabila masalah atau ketidakpuashatian dapat diselesaikan dengan interaksi dan komunikasi antara pasangan. Cakap terus terang dengan teman lelaki atau suami apa yang menyakitkan hati anda, dan cuba untuk menyelesaikannya. Tinggalkan ‘buat perangai’ dan merajuk ini kepada budak belasan tahun yang baru untuk bertatih bercinta.



Oct 22, 2009

Womens Murder Club Twice In A Blue Moon-GOW

http://img202.imageshack.us/img202/8333/1611pte2821682098938.jpg





1. Unrar.
2. Burn or mount the image.
3. Install the game.
4. Support the software developers,if you like this game,buy the original.

download link:

Oct 21, 2009

Photoshop Designer Collection DVD 2007-2009

http://img225.imageshack.us/img225/7033/000ff4af7566986.jpg

Photoshop Designer Collection DVD 2007-2009 | 3.45GB


Photoshop Designer collection is a collection of applications and materials to Adobe Photoshop: fonts, gradients, brushes, plugins, images, and much more.

Contents:
* Brushes
* Fonts
* Renders
* PSD Cuts
* Pictures
* Patterns
* Custom Shapes
* Gradients
* Actions
* Styles
* Plugins
* Tutorials

http://img8.imageshack.us/img8/8527/000ff4b28457531.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/2079/000ff4b48460747.png
http://img59.imageshack.us/img59/9853/000ff4b58464655.png
http://img8.imageshack.us/img8/3706/000ff4b68474110.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/6638/000ff4b78478909.jpg

download link:

Adobe Acrobat 3D 8.1.7

http://img376.imageshack.us/img376/5232/43812016368807642991.jpg

Adobe Acrobat 3D 8.1.7 | 270 Mb

Adobe Acrobat 3D software enriches collaboration by enabling extended teams to use Adobe PDF documents to more securely and reliably communicate 3D design intent.
Use Adobe Acrobat 3D to easily insert and publish 3D designs from major CAD applications in Adobe PDF documents which can be shared with suppliers, partners and customers using free Adobe Reader software.

Requirements:

· Intel Pentium III processor or equivalent
· Microsoft Internet Explorer 6.0
· 512MB of RAM (1GB recommended)
· 1.6GB of available hard-disk space (includes cache for optional installation files)
· NVIDIA or ATI video card with pixel shader support and DirectX 8.1 or 9 required for video hardware acceleration (recommended for optimal performance)
· 1,024x768 screen resolution
· DVD-ROM drive
· Internet or phone connection required for product activation

download link:

Oct 20, 2009

Aaron Aziz

Biodata Aaron Aziz

NAMA PENUH: Aaron Mustapha Aziz
TARIKH LAHIR: 23 Februari 1976
ASAL: Tampines, Singapura
DRAMA: Haryati 2, Sumaiyyah, Garisan Takdir, Penghujung Rindu, Janji Diana, Cinta Gila, Rahsia Hati, Tuah Kembali, Cinta Lelong (tayangan Aidilfitri) dan Kasih Tercipta (terbaru)
FILEM: Evolusi KL Drift, Evolusi KL Drift 2, Bohsia - Jangan Pilih Jalan Hitam, Shyy... Dia Datang, Pisau Cukur dan Datin Ghairah (terbaru)
KOMERSIAL TV: L'oreal Men dan Celcom
DUTA: L'oreal dan Celcom
NIKAH: 3 Ogos 2003
ISTERI: Diyana Halik
ANAK: Danish Anaqi, 5, dan Dwi Ariana,3.


Oct 19, 2009

Acha Septriasa

Biodata Acha Septriasa

NAMA SEBENAR: Jelita Septriasa Sagitta Ahimsha.

TARIKH LAHIR: 1 September 1989.

ASAL: Jakarta.

KELUARGA: Anak ketiga daripada enam beradik.

PENDIDIKAN: Komunikasi Massa Multimedia & Penyiaran, Universiti Lim Kok Wing, Cyberjaya (tahun kedua, semester pertama).

FILEM: Heart, Love Is Cinta, In The Name Of Love, Apa Ertinya Cinta? dan Love.

DRAMA: Andai Ku Tahu, Sakinah dan Salwa.

ALBUM RUNUT BUNYI: Heart (2006), Love Is Cinta (2007) dan In The Name Of Love (2008).

ALBUM MINI: Hikayah Ramadan (2007) dan Keputusan Hati (terbaru)

LAGU TERBARU: Tentang Kita, Maunya Apa Lagi?, Keputusan Hati, Salahku Kau Selingkuh.

alien @ fish?

Oct 18, 2009

Irma Hasmie


Biodata Ringkas Irma Hasmie

Nama: Irma Hasmie Ibrahim
Tarikh Lahir: 8 Januari 1982
Usia: 27 Tahun
Asal: Kuala Lumpur
Pencapaian: Gadis Jelita 2004
Iklan Komersil: Tourism Malaysia (Cuti-Cuti Malaysia), Fair & Lovely, Yamaha & Pringle's.
Filem: Cinta Fotokopi, Main-Main Cinta, Diva & Dua Hati Satu Jiwa
Drama: Lima, Awan Dania, Bella, Rahsia Gambar, Hantu Raya, Segalanya Ku Terima & Cinta 5 Bintang.



Irma sekarang sedang hangat bercinta dengan Nabil.

ikan pelik

Oct 16, 2009

lg ikan pelik

Lana Noordin


Nama Sebenar: Mazlina Hasan Nordin
Tempat Lahir: Bintawa, Kuching, Sarawak
Profesion: Pelakon, pengacara
Status: Bujang
Filem: Remp-It, Main-Main Cinta.
Drama TV/Samarinda: Gol & Gincu, Kaizer, Astana Idaman 3, Dunia Baru, Mendung Berarak Kelabu, Impian Itu Milik Kita, Kamasutra, Akademi Cinta, Puteri, Cebisan Duka, Aku Juga Perlu Cinta dan Tidurlah Permaisuri
Program: Jejak Pulau (13 episod), XTune untuk saluran Astro Ria.


pamelaandersonlananordin2

pamelaandersonlananordin3

Oct 14, 2009

Playboy Perfume


  • Hollywood Playboy – oriental woody fragrance

bau yang sweet, sesuai untuk keluar dating

  • Malibu Playboy – aromatic fragrance

bau yang segar, sesuai untuk sepanjang hari bekerja

  • Miami Playboy– fresh woody fragrance

bau yang fun, sesuai pakai masa nak keluar lepak dgn geng

  • Vegas Playboy – oriental fougere fragrance

bau yang menggoda. Sesuai untuk …… (yang dah kahwin je paham, yg belum kahwin buat-buatlah tak paham)

Oct 13, 2009

Ayu Raudhah


Biodata Ayu Raudhah
NAMA: Raudah Che Wan
NAMA KOMERSIAL: Ayu Raudah
USIA: 23 tahun
TARIKH LAHIR: 7 Disember 1984
TEMPAT LAHIR: Alor Star, Kedah
TINGGI: 158 cm
BERAT: 49 kilogram
STATUS: Solo
KERJAYA: Pelakon
DRAMA: Dilema Wanita, Timur Mencinta Barat Merindu, Manjalara
HOBI: Menjahit
MAKANAN KEGEMARAN: Laksa Pulau Pinang
MINUMAN KEGEMARAN: Nescafe




Oct 12, 2009

Scha


Biodata Scha Al-Yahya:-

  • Nama: Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al-Yahya
  • Nama Komersial: Scha Al-Yahya
  • Usia: 25 tahun
  • Tarikh Lahir: 30 Mei 1983
  • Tempat Lahir: Sungai Petani, Kedah
  • Tinggi: 5 kaki 7 inci
  • Berat: 50 kg
  • Iklan: Hotlink, Nokia, Olay
  • Filem: Antoofighter, Histeria, Papadom
  • Drama: Impian Illyana, Sadiq & Co., Honeyz, Bella
  • Muzik Kegemaran: Yang rancak
  • Minuman Kegemaran: Jus Tembikai
  • Warna Pilihan: Putih
  • Artis Kegemaran: Vanidah Imran, Afdlin Shauki, Johnny Depp, Julia Roberts
  • Tempat Kegemaran: Club Med, Cherating
  • Idola: Tun Dr Mahathir
  • Tabiat Buruk: Terlalu banyak berfikir
  • Gelaran: Juara Dewi Remaja 2006

Related Posts with Thumbnails